Tuesday 26 July 2011

Jujurlah.. Kerana syurga itu ada..=)

salam ♡ hai korang! mood musim ni nak post yang di copy n paste je.. tapi yang bermanfaat la.. hihihi.. kali ni nak post tentang 'KEJUJURAN'..  kita haruslah jujur dlm apa jua perkara yang kita kerjakan..=)


Kerap kali kalau kita jujur kita dituduh "bodoh"...Bila kita mengalah, kita di anggap lemah.Padahal kita inginkan keamanan dan kedamaian tan pa kehilangan hak dan harga diri. walau begitu sukar untuk mendapatkannya tetapi jangan sekali kita korbankan jalan yang benar hanya untuk mencapai kemenangan.Percayalah kemenangan tanpa kebenaran tetap satu kekalahan di sisi Allah.

Paling teruji apabila kita lihat orang lain yang mengikut lorong salah.......lalu dia cepat sampai...Sedangkan kita di lorong yang betul masih lagi menapak dan merangkak....Bila yang batil ketawa, yang benar pastinya teruji melihat kegembiraan itu.Dan hampir2 kita melepaskan kebenaran itu semula hanya kerana tidak tega melihat kebatilan melonjak ria.

Namun begitu..Kita percaya "akhirat" itu ada.Ada lagi ketawa di sana.Dan percayalah "one who laugh last, laugh the best"....- Ketawa paling akhir (di syurga) adalah ketawa yang baik..Beringatlah , sesiapa yang ketawa dalam membuat dosa ketika di dunia akan masuk neraka dalam keadaan menangis...

No comments:

Post a Comment